IMG_7898.JPG
IMG_7898.JPG

De Sana methode 

Heb je genoeg van eten op automatische piloot & niet te weten wat werkt voor jou persoonlijk en jouw lichaam? Weet je niet goed hoe een evenwichtig bord er moet uitzien? Ben je het beu om diëten te proberen & je slecht in je vel te voelen? Door eenvoudige principes in te bouwen in je levensstijl & eetpatroon, kan jij op een gelukkige & gebalanceerde manier er tegenaan!

7 eenvoudige principes 

De Sana-methode is ontwikkeld door Sandra Bekkari in 2008. Deze bestaat uit 7 stappen die alle 7 bijdragen tot een evenwichtig & gelukzalig eetpatroon. Hieronder kort de 7 stappen (voor meer uitleg kan je een kijkje nemen op Sandra haar website door hier te klikken! ).

1. Eet met aandacht
Weet wat je eet, eet bewust & geniet van elke hap.
 

2. Drink voldoende water & andere gezonde dranken
Hoeveel water je nodig hebt, hangt ook af van je leeftijd, je fysieke activiteit, wat je eet... Het is aanbevolen om 1,5 liter water per dag te drinken.

3. Start je dag met een gezond ontbijt
Geef je lichaam een bron van energie om aan de dag te starten. Een voedzaam ontbijt doet je ook gezondere keuzes maken doorheen de dag.

4. Eet 2 gezonde tussendoortjes
Tussendoortjes vermijden energiedips & zijn gunstig voor de stofwisseling. Een ideaal tussendoortje is een stuk fruit of een handje noten.

5. Kies voor een Sana-bord 
Een Sanabord betekent een bord met groenten in de hoofdrol!


6. Varieer met superfoods
Superfoods zijn rijk aan bio-actieve plantenstoffen die erg gunstig zijn voor de gezondheid. Voorbeelden zijn broccoli, aardbeien, extra vierge olijfolie,... 

7. Breng beweging in je leven!

Veel mensen denken dat ze intensief moeten gaan sporten om gezond te zijn, maar eens goed gaan wandelen een halfuurtje elke dag, maakt ook een enorm verschil.

Laat u begeleiden richting gezondere gewoontes volgens de Sana-methode!

Hoe gaat dit in zijn werk? 

Ik werk per 3 consultaties omdat ik er sterk in geloof dat een persoonlijke aanpak & opvolging erg belangrijk is om iemand op weg te helpen & bij te sturen, alsook te zien groeien. 

1e consultatie:
Ter voorbereiding van deze consultatie krijg je enkele documenten opgestuurd om in te vullen, zodat ik inzicht krijg in de zaken waar je tegenaan loopt, welke doelen je hebt voor jezelf alsook je huidig eetpatroon. Deze overlopen we gedurende de 1e consultatie. 

Nadien voer ik een weging uit waarin we je gewicht, vetpercentage, spiermassa, metabolismesnelheid etc gaan bekijken om inzicht te krijgen in hoe jouw lichaam werkt. Zo kunnen we heel persoonlijk advies gaan opstellen. 
Ik geef al enkele 1e tips om mee opweg te geraken & we bespreken wat voor voeding jij graag eet en graag klaarmaakt. Op basis van deze informatie stel ik een persoonlijk voedingsschema op.

Na de consultatie krijg je enkele leuke & handige documenten opgestuurd.

PRIJS: 60 euro

 

2e consultatie:
We bespreken hoe het gegaan is tot nu toe (meestal is dit 1 week later dan consultatie 1). We doen opnieuw een weging.
Nadien overloop ik het schema dat ik heb opgesteld & kijken we of jij je hierin kan vinden of dat we hier dingen in moeten aanpassen. 

PRIJS: 45 euro

 

3e consultatie:
Evaluatie via weging alsook bespreken hoe jij je voelt &
hoe het gaat om het schema te volgen. We sturen bij indien nodig! 

PRIJS: 30 euro